Photobucket

HIKMAH

>kecantikan yang abadi terletak pada keelokkan adap dan ketinggian ilmu seseorang bukan terletak pada wajah dan pakaiannya (HAMKA)

Friday, February 25, 2011

AKU BANYAK KEKURANGAN

 Ya Allah!aku bermohon daripada Mu hidayah,taqwa,kehormatan diri dan kekayaan,,
Ya Alla!aku berlindung dengan  Mu daripada sifat lemah,malas,penakut,nyanyuk,kedekut,dan aku berlindung dengan Mu daripada azab kubur dan finah kehidupan dan kematian...
Ya Allah aku berlindung dengan Mu daripada keburukan apa yang aku lakukan da apa yang aku tidak lakukan....
Ya Allah yang maha membulak-nalik hati,tetapkanlah hatiku ke atas agama Mu...
Ya Allah,,perbaikkanlah agamaku yang memelihara urusanku,perbaikkilah duniaku yang padanya aku menjalani kehidupan,,perbaikkilah akhiratku yang menjadi tempat kembaliku,,jadikanlah kehidupanku bagiku menambah kebaikan,,dan jadikan kematiaan ku sebagai tempat untuk aku berihat daripada melakukan kejahatan,,
Ya Allah,,kami memohon kepada Mu kebaikan dan ketaqwaan semasa perjalanan kami dan amalan kami menjadi amalan yang engkau redai,,,
Wahai tuhan kami!! limpahkan kepada kami kesabaran dan matikanlah kami dalam keadaan islam,,,
Wahai tuhan kami!kepada engkau sahaja kami berserah diri dan kepada engkau kami bertaubat serta kepada engkau kami kembali..
Ya Allah,,,aku berlindung dengan Mu daripada kejahatan pendengaranku,kejahatan penglihatanku,kejahatan lidahku,kejahatan hatiku dan kejahatan air mata ku,,,

Kita mestilah bersungguh-sungguh melawan hawa nafsu sehingga mudah untuk mengendalikannys..kita mestilah mengelokkan penglihatan daripada melihat pekara yang mungkar..
daripada ibnu abba,Rasullah bersabda marhumnya,,"tidak boleh seserang bersunyi-sunyian dengan seseorang perempuan kecuali dengan mahramnya...

Ya Allah,,aku memohon kepada  Mu hidayah,taqwa,kesucian diri dan kekayaan,,
kedudukan manusia paling hampir kepada Allah ketika dia memohon kepadanya.sebaliknya kedudukan manusia paling jauh daripada Nya ialah manusia lian ketika dia meminta sesuatu daripada mereka(manusia lain)

No comments:

Post a Comment