Photobucket

HIKMAH

>kecantikan yang abadi terletak pada keelokkan adap dan ketinggian ilmu seseorang bukan terletak pada wajah dan pakaiannya (HAMKA)

Friday, February 25, 2011

kenangan..

haaaa....rindu rasanya alam sekolah rendah aku,,,
aku ade jumpe buku sekolah rendah lamu aku...aku pon belek2 la,,,tingok balik gambar2 lame...kenang balik cite2 lame....kadang3 tu aku gelak sendiri bile kenangkan bende tu....hay cepat mase berlalu...
"sesungguhnya manusia itu sentiasa dalam kerugian,,melainkan orang yg beriman dan beramal soleh"..
bile aku bace,,,buku tu cite-cite yang paling top mase tu askar,polis,guru,dokter,,

sekarang dah sampai ke hujung alam persekolahan ni,,,baru terpikir kenapa aku  buat benda bodoh dulu ,,kenape suke buang mase,,,sekarang baru nk pikir mase depan,,,baru nk atur ape yang aku nk buat lepas ni,,,baru nampak jalan yang perlu aku ikut,,,kematangan dalam diri bertambah,,,

cerita-cerita lalu membuat aku berpikir panjang...tetapi ade kalanya terlepas pandang dengan sikap dan tingkahl aku sendiri,,kalau dulu hanya keseronokkan yang dicari,,kini kepayahan dan dugaan yang datang,,,baru terasa beban di bahu,,,inginkan perubahan dalam diri,,,bagaimana harus aku mula,,,,
hanya usaha sendiri dan tawakal kepada Allah yang mampu kau lakukan,,,,

No comments:

Post a Comment