Photobucket

HIKMAH

>kecantikan yang abadi terletak pada keelokkan adap dan ketinggian ilmu seseorang bukan terletak pada wajah dan pakaiannya (HAMKA)

Friday, May 13, 2011

SURAT DARI IBLIS......

Hai manusia yang disayangngi,,

Malam tadi,,waktu tido,aku melihat engkau tidak memuji Allah,tidak berselawat,
tidak membaca ayat kursi dan kulhu.Ini bagus sekali kerana waktu malam adalah waktu tidur.
Bukan untuk membaca Al-Quran.

Pagi tadi,aku lihat engkau tidak bangun untuk solat subuh,bagus sangat engkau ni,,kerana talah membuktikan engkau adalah sahabat baik ku.Jangan kau susah-susah bangun dan pendek kan masa tidur kau.Tidur la senyenyaknya.Jangan di hiraukan ayam berkok.bila subuh menjelang udara pon masih segar,,tariklah selimut kau dan tidur lah sayang kuseparti petera kayangngan.

Aku lihat kau jarang-jarang ambil wuduk,yang i memang bagus,,,takdela melambung bil air rumah ko.Aku juga melihat kua tidak membaca basmalah ketika hendak makan...bagus takde la penat mulut ko nanti,,,jimat tenaga utk mengunyah..dan bila kau kenyang kau tak ucapkan alahamdullilah...tkape...ko sendawe jaer kuat-kuat macam lembu tu...

Semalam ade orang mintak sedekah datang ke rumah kau,kau halai dia tanpa beri sedikit duit mahu pun seteguk air pon...bagus semakin bagus kau ni,sebab kau tk membazirkan rezeki tuhan yang kau telah dapat.
baik kau guna duit tu untk kau sorang jer..bebaloi sikit.pergi bercuti ker...tingok wayang ker..lagi bagoss.

Aku lihat kau bila jumpa sahabat kau tidak mengucap salam...tetapi kau kata "hai"ni pon bagus sebab kau tahu ada resam budaya lain..kau tak perlu balajar bahasa arab sebab bukan bahasa antarabangsa pon..Engkau talah mambuktikan yang engkau dan aku adlah sahabat ynag budiman kepada kaum ku.
Di akhirat nanti,engkau dan aku dapat berjalan bersama-sama,kita akan berpegang tangan menuju ke
NERAKA JAHANAM!!!!!!!!!!!!!

No comments:

Post a Comment