Photobucket

HIKMAH

>kecantikan yang abadi terletak pada keelokkan adap dan ketinggian ilmu seseorang bukan terletak pada wajah dan pakaiannya (HAMKA)

Friday, May 13, 2011

SIAPA KEKASIHMU DAN SIAPA KEKASIHKU

Jika kau berkata,kekasihmu handsome,
Tampan,baik hati,atau
segala macam pujian.
Tapi aku akan berkata,Kekasihku itu
Yang Satu meliputi 
segala-galanya memiliki
Apa tidak kan tidak kita miliki

Jika kau berkata,kau berjumpa kekasihmu
Dua tiga kali seminggu
Tapi aku kan kata,aku jumpa dengan-Nya
lima enam kali dalam sehari


Jika kau berkata,berkali-kali
kau bersengketa dengannya
dan hati merasa benci
Tapi aku akan kata...tidak!
Aku akan tidak sesekali
Mensia-siakan-Nya
Dan hati sentiasa tenang
Tatkala bersama-Nya

Jika kau berkata,kau meminta
pertolongan darinya
Dan dia pergi dari sisi mu
membuat kau tekapai-kapai seorang diri
Tapi aku akan kata...
JIka kau meminta sesuatu dari-Nya
Akan kekasihku berikan dengan
dengan memberi petunjuk kebenaran
dan...
Sentiasa bersamaku melindungi diri ini

Jika kau berkata,kekasihku seorang insan
tapi aku akan kata,Kekasihku adalah
ALLAH YANG SATU
yang telah mencipta alam semesta

pesananku wahai rakan...
cintailah Yang Maha Mencintai...


No comments:

Post a Comment